5 ceaiuri pentru un somn liniștit

dormi bine

              Un somn liniștit poate fi o provocare continuă, indiferent de anotimp.


              Am observant că mai ales vara, pentru că ne place să savurăm serile târzii și răcoroase amânăm foarte mult ora de culcare.

              Multe persoane au nevoie de câteva ritualuri pentru a se bucura de un somn de calitate.

              Somnul este atât de important pentru sănătatea noastră.  Atunci când analizăm somnul este important să ne uităm la calitatea acestuia, nu neapărat la durata lui. Binențeles că avem nevoie de cel puțin 7-8 ore de somn pe noapte.

Etapele somnului

              Light sleep– scade frecvența cerebrală, somul cel mai prezent pe parcursul nopții.

              Acum este momentul când mușchii se relaxează, ochii încep să aibă mișcări lente. Anumite persoane au tresăriri musculare, datorită relaxării.

              Deep sleep– somn profund, apare în prima parte a nopții. Este somnul din care ne trezim cel mai greu, deorece corpul este cel mai puțin sensibil la stimulii de afară. Ritmul respirației și temperatura scad semnificativ.

              În acest tip de somn se produc hormonii de creștere, se reglează funcția sistemului imunitar, se dezvoltă și se repara musculatura și se acumulează energia pentru ziua următoare.

              Amintirile în memeoria pe termen scurt din timpul zilei sunt retrăite de 20 ori mai rapid și în timpul somnului deep merg din memoria pe termen scurt, în memeoria neocorticala, pe termen lung.

              Când eram copii și învățam, adormeam citind la o materie, iar a două zi dimineață știam lecția- parcă se întâmplă un miracol. Totul se intiparea în memoria noastră!

              REM (Rapid Eye Movement) – este acel tip de somn în care ni se mișcă ochii foarte repede, stânga dreapta. Este o etapă de integrare. În acest somn apar visele. Practic lucrurile care au trecut în memoria pe termen lung încep să se conecteze cu celelalte regiuni corticale.

              În timpul somnului poți să ai anumite viziuni!  Se spune că Mendeleev a visat tabelul elementelor și acum neurostiinta explică de ce în timpul somnului este posibil acest lucru. Sunt muzicieni care se spune că au visat melodii celebre în timpul somnului.

              Am vrut să iți prezint pe scurt care sunt etapele somnului, tocmai pentru a vedea cum poți să îți îmbunătățești somnul și să te bucuri de o viață de calitate.

              Vreau să îți propun astăzi să îți îndrepți atenția spre câteva miracole din natură. Da ai citit bine. Avem câteva plante medicinale care lupta cu insomniile și ne ajută foarte mult să adormim mai repede, mai ușor însă să ne și bucurăm de un somn adânc.

              Din punctul meu de vedere, nu doar plantele în sine ne ajută, dar și ritualul acesta prin care ne preparăm ceaiul, îl punem într-o cană frumoasă, apoi îl savurezi. Acest proces te poate ajuta să te deconectezi de la viața de peste zi, să intri într-o stare de relaxare care să inducă un somn excelent.

              Poți să prepari o infuzie din plante adăugând apă clocotită peste o linguriță de flori, frunze sau rădăcini uscate de plante. Apoi acoperi cana 5 minute și ceaiul e gata! Practic te rog să iți calculezi o lingurița de plantă uscată pentru 250 ml apă.

              Te rog să fii conștient că ceaiurile din plante își fac efectul în timp și după un consum constant. Îți recomand să îți alegi un ceai preferat, și să îl consumi o bună bucată de vreme, sau poți alterna, o zi să bei un ceai, apoi altul, însă nu îți recomand să le combini. Îți recomand să bei o cană de ceai seara, cu 1-2 ore înainte de culcare.

1.       Ceaiul de lavandă.

Este demonstrat științific că dacă bei un cei de lavandă pe zi vei experimenta mai puțină oboseală, și vei reduce semnificativ simptomele depresiei și anxietății.

Poți să foloseșți de asemenea ulei esential de lavandă. Fie să îl distribui într-un difuzor, fie poți adauga o picătură în ceaiul tău.

2.       Ceaiul de valeriana

Valeriana este o plantă cu flori, însă un ceai extraordinar de benefic se face din rădăcinile acesteia.

Acest ceai te ajută și el să reduci anxietatea și stresul resimțit peste zi. Există câteva studii despre valeriana, însă cel mai corect ar fi să probezi acest ceai în decursul unei săptămâni și să vezi cum funcționează pentru tine. Se recomandă o cană înainte de culcare.

3.       Floarea pasiunii sau Passiflora

Această plantă reprezintă subiectul multor cercetări medicale deorece ea are foarte multe beneficii.

Pe lângă faptul că îți poți prepara un ceai, există și foarte multe suplimente sub formă de tincturi și capsule pe baza de Passiflora.

Ceaiul de floarea pasiunii se prepară din frunzele proaspete sau uscate ale plantei.  Acest ceai acționează ca un sedativ natural și ameliorează vizibil anxietatea.

Poți încerca și tu să vezi cum funcționezi cu acest ceai însă cei care consumă 1 cană ceai pe zi își pot îmbunătăți semnificativ calitatea somnului.

4.       Ceaiul de mușețel

Cred că ești foarte familiarizat cu acest ceai deorece mușețelul se găsește la noi cam peste tot. Este o plantă cu multe flori iar din acestea se prepară un ceai delicat cu foarte multe beneficii.

Este dovedit că mușețelul are un efect sedativ, și că îmbunătățește caliatea somnului.

5.       Ceaiul de tei

Nu știu de ce l-am scris ultimul deorece pe acesta îl îndrăgesc cel mai tare.  Îl îndrăgesc pentru aroma lui delicată și pentru efectele calmante.

Îmi plac deosebit de mult teii înfloriți și îți recomand să îți culegi chiar tu florile de tei și să le usuci cu grijă, apoi le poți păstra în săculeți de pânză.

Bucură-te de o cană de ceai de tei, caldă sau rece și profită din plin de propietățile sale antistres și antispastice.

Nu uită bucuria vine din lucruri mărunte. Fă-ți un obicei să te relaxazi cu o cană de ceai înainte să mergi la culcare și vei fi surprins de efectele sale miraculoase.

Spor la sănătate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.