7 feluri în care să mănânci seara și să nu te îngrași

idei de cina

7 feluri în care să mănânci seara și să nu te îngrași

Ești de multe ori în situația în care se lasă seara, și parcă nu ai nici o tragere de inima să te apuci de gătit? Parcă intri instant în până de idei și energie, și în plus le lupți cu dorința ta interioară să gătești ceva sănătos pentru cină, dar în același timp vrei să îți satisfaci anumite pofte culinare. Poate fi provocator, mai ales că vine vara și îți dorești să mai pierzi câteva kilograme sau pur și simplu ești o persoană atentă la silueta ei. Citește rândurile următoare și află cum poți avea o cină delicioasă, sănătoasă și care să nu atenteze la silueta ta.

Îmi place enorm să gătesc, dar îmi place enorm să păstrez simplitatea în bucătrie. Cred cu tărie că toți ar trebui să ne întoarcem la simplitate în ceea ce priveste mâncarea noastră. Văd cât de inutil poate fi să pierzi ore în șir în bucătărie, să pregătești hrană care nu îți aduce nici un serviciu.

Astăzi îmi doresc să fiu foarte practică și să îți dau ideei de cină sănătoasă dar în același timp o cină care să nu îți pună în pericol sănătatea și forma fizică. Iată câteva optiuni.

–          O salată gigant, îi spun eu. O salată mare care are ca și baza frunzele verzi, sursă principala de fibre și alți micronutrienti. Fibrele te ajută să ajungi la senzația de sațietate mai repede. Poți adauga în această salată o sumedenie de legume și nu uita să completezi cu câteva boabe de năut, linte sau fasole roșie.

–          Supele crema sunt o altă variantă de cină sănătoasă. Încearcă supă crema de legume sau supă crema doar dintr-o legumă, cum ar fi cea de dovlecel sau cea de broccoli. Nu uita să adaugi câteva semințe, puțin ulei de măsline sau chiar și bucăți de tofu.

–          O mâncare compusă dintr-o carne slabă și multe legume. Aici ai opțiuni nelimitate. Alege dintre carnea de pui, curcan sau peste. Acompaniază lângă cu salate sau cu legume gătite la abur sau tigaie.

–          Alege anumite cereale pentru cină. Știu că sună ciudat însă te poți bucura de tot felul de preparate din quinoa, mei, hrișcă. Folosește-le precum o completare în salate sau pur și simplu servește-le cu legume gătite lângă. Inspiră-te de aici.  

–          Poți să servești la cină ouă. Știu că este un subiect controversat însă o frittata din ouă și multe legume poate fi considerată o cină sănătoasă și sățioasă. Oul este sursă de proteină. Dacă pe lângă ou adaugi la acea cină spanac, ceapă, sparanghel sau dovlecel, cu siguranță nu vei da greș cu cina ta, atât din punct de vedere al gustului dar și a valorii nutriționale.

–          Cartofii dulci– îi poți pregăti rapid, poți să îi coci, poți să îi fierbi. Îi poți servi lângă o salată  sau alte legume precum sparanghelul, dovlecelul sau fasolea verde. Poți să te joci cu un sos de roșii sau cu diverse ierburi aromate. Poate că te minunezi și te întrebi de ce să mănânci cartofi dacă vrei să slăbești sau să te menții? Ei bine ideea aceasta că te îngrași dacă manaci cartofi este un pic depășită. Atâta timp cât lângă cartofii aceștia nu pui grăsime foarte multă și atâta timp cât ai o porție normală, cu siguranță nu te vei îngrașa. Cartoful este un aliment pe care te sfătuiesc să il incluzi în dieta ta, însă vreau să te rog să nu îl prăjești niciodată.

–          În cazul în care ai poftă de ceva dulce, nu ignora  această poftă și oferă-ți o cină pe cinste. Optează pentru  o budincă dulce din mei sau quinoa sau poți prepara niște clătite delicioase din ovăz sau hrișcă pe care să le completezi cu diverse toppinguri din iaurt sau fructe.

Cred că o cină reușită nu înseamnă doar mâncare plăcută la gust. Cred că o cină reușită trebuie să vină la pachet cu toți macronutrientii și micronutrientii. O cină reușită se prepară rapid și îți oferă satietate, astfel încât să te țină departe de poftele nocturne sau de mâncat în exces a două zi. Am eu o vorba…o zi bună începe cu o seară bună, iar o seară bună este clar marcată de o cină sănătoasă și gustoasă alături de cei dragi, servită în pace și dragoste!

Spor la sănătate! 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *