Află secretul din spatele uleiului MCT

grasime sanatoasa si benefica

Tot mai mult se vorbește despre acest ulei. Oriunde citești auzi de el. Hai se vedem mai pe larg despre ce este vorba?

Uleiul MCT este cea mai de calitate grăsime pe care o conține nuca de cocoș, uleiul de palmier, laptele de capra, laptele matern, etc. Este o formă de grăsime, iar denumirea vine de la prescuratrea “medium-chain tryglicerides” sau în limba română trigliceride cu lanț mediu.

Este o grăsime extrem de benefică pentru organismul nostru.

Despre grăsimi s-a scris mult, au fost chiar blamate și poate crezi că ar trebui să te ferești de orice este gras. Nimic mai fals.

Există și grăsime bună. Dar hai să vedem un pic câte tipuri de graimi există în funcție de lanțurile lor de carbon?

–          LCT- long chain tryglicerides sau triglyceride cu lanț lung

–          MCT– medium chain trygliceriddes sau trigliceride cu lanț mediu

–         SCFA– short chain fatty acids sau acizi grași cu lanț scurt

Cu cât lanțul este mai lung, cu atât îi va lua corpului mai mult timp să proceseze acea grăsime în energie.

Grăsimea de tip MCT este net superioară celei LCT, care se găsește în hrană noastră de zi cu zi. Acest fapt se datorează diferenței calorice, dar și mai valoros pentru organism este faptul că acest tip de grăsime este prelucrat de către corpul nostru mult mai rapid, astfel încât este transformată imediat în energie și scade veriginos riscul de a fi stocată.  

Atunci când introduce acest tip de grăsime în alimentația ta, te vei simți cu siguranță mai satul și îți vei îmbunătăți funcția cognitivă.

Dar stai să vezi și alte beneficii:

–          Este o sursă rapidă de energie, fără să producă apoi o prăbușire masivă a nivelului de zahăr în sânge

–          Te ajută să scapi de surplusul de greutate deorece îți crește rată metabolică și participa activ la arderea grăsimilor. Concret acest tip de grăsime are impact direct asupra grelinei, hormonul care ne semnalizează senzația de foame și contribuie la scăderea gradului de inflamație în corp.

–          Pentru cei care urmează o dietă ketogenica, acest tip de ulei îi ajută să rămână în ketoza.

–          Datorită modului în care este prelucrat de organism scade factorii de risc pentru rezistență la insulină

–          Are un grad mare de sațietate și te ajută să scapi de poftele alimentare pentru dulciuri sau alte produse făinoase.

–          Îți susține flora intestinală, reducând bacteriile nefavorabile și toxine să intre în fluxul sanguin. Flora intestinală este foarte importantă  pentru bunul mers al organismului nostru.

–          Îmbunătățește performanță sportivă și te ajută să nu ai febra musculară mare după antrenamentele intense.

Acest ulei, de tip MCT îl poți asimila direct din mâncare, sau îl poți suplimenta.

Exista foarte multe suplimente pe piață la ora actuala. Găsești MCT oil sub formă lichidă, de ulei sau sub formă de pudra.

 Personal îmi place să aleg această grăsime și să o suplimentez sub forma ei lichidă, deorece nu mai conține și alte chimicale precum îndulcitori, potențiatori de aromă, conservanți.

Cum să folosești uleiul MCT?

În primul rând îl poți adaugă în majoritatea preparatelor pe care le consumi  sau băuturile tale preferate.

Personal îmi place cel mai mult să îl folosesc în cafea. Nu sunt consumatoare zilnică a cafelei însă, atunci când îmi pun ulei MCT în cafea o savurez cu placere. În primul rând mă încânta gustul și apoi mă încânta și mai mult senzația de sațietate pe care mi-o oferă.

Poți folosi această grăsime în shakeuri sau salate, supe, ciorbe.

În final îți recomand să folosești acest ulei în stare pură, ca un supliment alimentar. Nu îl folosi atunci când prajesti diverse alimente. Pentru prăjire îți recomand să folosești uleiul de cocoș.

Spor la sănătate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.