Apa- prezența ei in viața noastră

Corpul nostru este 60% apă. Pe parcursul unei zile pierdem apă din corp prin transpirație și urină, dar și prin alte funcții vitale cum ar fi respirația. Ca să prevenim deshidratarea este necesar să bem apă sau mai bine spus să ne asigurăm necesarul de apă din ceea ce bem și mâncăm.

În ceea ce privește cantitatea de apă care trebuie consumată zilnic, părerile sunt foarte împărțite și există o sumedenie de opinii.

Experții în sănătate recomandă să consumăm 2 litri de apă pe zi. Alți specialiști susțin că nu ar trebui să bei apă peste zi, atunci când nu îți este sete!

Din punctul meu de vedere, necesarul de apă a fiecărei persoane este individualizat și  diferă de foarte mulți factori interni și externi.

Câtă apă avem nevoie să bem?

 Academia de Știință, Inginerie și Medicină, din Statele Unite ale Americii  au ajuns la concluzia că o femeie are nevoie de 2.7 de litri apă pe zi iar un bărbat de 3.7 litri apă pe zi. În aceste cantități sunt incluse fluidele din apă, băuturi precum ceaiurile, scurile și apa din mâncare. Ne luăm aproximativ 20% din necesarul de apă din mâncarea pe care o consumăm.

S-ar putea să ai nevoie de mult mai multă apă decât altă persoană. Necesarul de apă depinde de mai multe aspecte cum ar fi:

–   Zona unde locuiești-  dacă stai într-o zona caldă, umedă sau uscată sau dacă locuiești la munte, la altitudini înalte!

– Dieta pe care o ai. În cazul în care consumi multă cafea, sau băuturi cofeinizate este foarte probabil să pierzi mai multă apă în timpul urinării. Dacă ai o dietă bogată în sare  este necesar să creștem aportul de apă. Tot mai multă apă avem nevoie când nu consumăm multe legume și fructe proaspete.

–       Anotimpul în care ne aflăm. Ai mai multă nevoie de apă vara, decât iarna!

–       Stilul tău de viață- persoanele care au o viață activă, petrec mult timp în natură au un necesar mai mare de apă decât persoanele sedentare. Dacă ai un job activ, cu siguranță nevoia de apa este mult mai crescută decât a unei persoane care stă la birou. Mare grijă pentru cei care practică sport cu regularitate este foarte important să se hidrateze din plin!

–       Starea de sănătate este un alt indicator care ne spune câtă apă să bem. În cazul în care treci printr-un episod de boală, te confrunți cu diaree și/sau vomă hidratarea este cheia și te ajută să te recuperezi. De asemenea diabeticii au nevoie de un surplus de apă. Atenție anumite medicamente precum diureticele te pot face să pierzi apă din corp!

–       Extra apă au nevoie și femeile însărcinate sau care alăptează.

Este important consumul de apă pentru a avea energie la cote maxime și un creier fericit?

Mulți oameni afirmă că dacă nu se hidratează suficient simt că nu mai au energie sau anumite funcții ale creierului încep să sufere. Sunt de altfel și foarte multe studii care susțin acest lucru.

Un studiu efectuat în China pe 12 bărbați a concluzionat că dacă nu bei apă pentru 36 ore, acest lucru are efecte majore  asupra corpului uman lăsând să se instaleze oboseala, lipsa atenției, scade viteza de reactie și chiar și memeoria pe termen scurt este afectată!

Sfatul meu este să aveți grijă și să consumați suficientă apă, mai ales dacă faceți activitate fizică susținută! Orice ușoară deshidratare poate avea efecte negative asupra corpului și îți poate scădea performanță fizică și mentală.

Ajută un aport crescut de apă să slăbim?

Studii spun că atunci când îți crești volumul de apă pe care îl bei poți scădea în greutate  și se poate accelera metabolismul! Deshidratarea cronică a fost mereu asociată cu obezitatea, diabetul, cancerul și boli cardiovasculare!

Poate sună un pic amuzant, dar s-a demonstrat că dacă bei peste 2 litri de apă pe zi consumi cu 23 mai multe calorii! Știu că nu pare mult însă adunate în timp, acestea pot să conteze!

Un alt truc dacă vrei să bei apă și să slăbești este să bei o cană mare de apă cu 30 minute înainte de masa principala.  De multe ori corpul  confundă foamea cu senzația de sete.

Indiferent cum am privi lucrurile, atunci când bei mai multă apă nu ai decât de câștigat pe toate planurile!

Concret, în ce probleme de sănătate ne poate ajută un consum mai mare de apă?

–       Constipație

–       Infecții urinare

–       Pietre la rinichi

–       Piele uscată

Atunci când vrei să îți contorizezi câte lichide consumi într-o zi te rog să ai în vedere că băuturile cofeinizate și în special cafeaua sunt diuretice, deci ele vin și “scot” apă din organism.  

Practic nu îți poate spune nimeni exact de câtă apă ai nevoie! Fiecare individ este unic! Sfatul meu este să experimentezi și să vezi ce funcționează cel mai bine pentru tine!

La final de articol pot să îți dau câteva sfaturi în acest sens:

1.    Bea cât mai des apă pe parcursul zilei!

2.    Când ție sete bea apă!

3.    În timp ce te antrenezi intens, sau ai activitate fizică ridicată, ai grijă să te hidratezi suficient!

Spor la sănătate!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *