Beneficiile mișcării

Îmi place să vorbesc mult despre mâncare…ce alimente să consumi dar și mai important cum să le combini corect!
În muncă mea cu clienții îi sprijin să se reeduce alimentar, să aibă un stil de viață sănătos! Binențeles că nutriția joacă un rol important, dar în aceeași măsură și mișcare este în focus atunci când discutăm despre un stil de viață sănătos!
          Majoritatea clienților îmi spun că au ales să lucrăm pentru a pierde în greutate în general, însă ce obțin ei în final pe lângă kilogramele în minus? Obțin faptul că pot adopta cu ușurință un stil de viață sănătos, iar obiectivul meu pentru cei cu care lucrez este să fie sănătoși, pentru că dacă eșți santos, cu siguranță vei avea și greutatea dorită și lucrurile se așează în toatlitate!

Dacă până acum am tot scris despre alimentație…astăzi vreau să scriu despre mișcare! Mișcarea, exercițiul fizic constant este atât de important în viață noastră!

Mai precis îți las mai jos beneficillie majore ale mișcării, și poate așa ajungi să integrezi activiatea fizică regulată în programul tău! Crede-mă – merită!

1.       Exercițiile fizice te fac mai fericit, îți imbunatatescs starea de spirit! Anatomic demonstrat, mișcare crește producția de endorfine, rezultă că eșți un om mai fericit și care tolerează mai ușor durerea! Cei care fac sport regulat sunt mult mai puțîn stresați!

2.       Exercițiile fizice te ajută să slăbeșți și să menții o formă fizică bună! Știi prea bine că un stil de viață sedentar vine la pachet cu multe kilograme în plus. Dacă vrei să vorbim despre pierderea în greutate trebuie să ai noțiuni de baza despre cum funcționează organismul nostru atunci când vine vorba de sport. Noi consumăm energie când digerăm mâncarea, când facem mișcare și pentru toate alte funcții de baza ale corpului- cum ar fi respirația, bătăile inimii, etc.! Dacă faci mișcare regulat îți asiguri arderea caloriilor în mod regulat! Dacă mă întrebi ce exerciții te avantajează mai mult, o să vorbim mai pe larg acest subiect în viitor, însă, te asigur că succesul vine prin combinarea exercițiilor tip cardio cu cele cu greutăți!

3.       Îți întreții și îți creșți masă musculară! O dată cu înaintarea în vârstă îmi place că acest aspect să mă motiveze tot mai mult! Pe măsură ce îmbătrânim avem nevoie de masă musculară tot mai mult, și din păcate o pierdem! Dacă faci exercițîi fizice cu greutăți și te asiguri că îți satisfaci nevoia zilnică de proteină, atunci ai rezolvat situația masei musculare!

4.       Îți crește exponențial nivelul de energie, nu te mai simți obosit! Din păcate multe persoane nu se apucă de sport din cauza că se consideră prea obosiți și au teama de a nu se obosi mai tare! Este exact contrariul!

5.       Reduce dramatic apariția bolilor cronice! Știu că multe boli cronice au ca și cauza principala lipsa activitățîi fizice! Practicarea cu regularitate a mișcării îmbunătățesc rezistență la insulină, îmbunătățesc funcționalitatea inimii, a tensiunea arteriale și scad nivelul colesterolului. Toate aceste informații sunt susținute de studii clinice!

6.       Pielea capătă un aspect strălucitor! Nu m-aș fi gândit la asta! Dar te rog să ai în vedere că organismul nostru este supus zilnic stresului oxidativ. Mai pe înțelesul tuturor noi ne “oxidăm” adică îmbătrânim! Exercițiul fizic moderat susține producția naturală de antioxidanți, care sunt antidotul pentru oprirea procesului de oxidare!

7.       Ajută la menținerea sănătății mentale!  Datorită faptului că în timpul exercițiilor fizice crește fluxul sanguin, ajunge mai mult oxigen la creier. Deasemena crește producția de hormoni care facilitează regenerarea celulelor!

8.       Se îmbunătățește vizibil calitatea somnului! La această concluzie s-a ajuns după multe studii. Nu contează ce exerciții alegi- fie cele aerobice sau cele cu greutăți sau pur și simplu sesiunile de yoga sau thai chi! Tot ce este important este că acestea să fie susținute în mod constant!

9.       Crește rezistență la durere! Pentru că se lucrează masă musculară, se produc endorfine, exercițiile fizice regulate ajută în gestionarea durerii- o pot calma sau o pot face mai tolerabilă!

10.   Viață sexula se îmbunătățește! Da… din toate punctele de vedere! Mișcare regulată trebuie luată în considerare mai ales de femeile care au fost diagnosticate cu sindromul ovarelor polichistice!

Acestea fiind spuse, nu pot decât sa îți doresc spor la mișcare!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *