Beneficiile mișcarii

Atunci când vorbesc despre un stil de viață sănătos nutriția și sportul sunt fundamentele.

Foarte multă lume invocă faptul că nu are timp pentru a face mișcare regulat, însă practicarea exercițiilor nu cer neapărat un interval lung de timp și nici nu este necesar să fie făcute la o intensitate mărită! Cert este că mișcarea vine la pachet cu foarte multe beneficii. 

Șapte ore de mișcare pe săptămâna ne poate îmbunătăți major calitatea vieții, și chiar și practicarea a 10 minute de sport pe zi, în mod constant, duce la o speranța de viață mai mare.

Atunci când faci sport ai mai multă energie, beneficiezi de un somn mai bun, și te menții la o greutate ideală. 

Corelarea mișcării cu o caliatete a superioară a vieții este demonstrată în mai multe studii, care apar în mod regulat, și cu cât există mai multă cercetare în domeniu cu atât ne poate inspira și motiva mai mult să facem din mișcare o parte integrantă a vieții noastre! 

Care sunt beneficiile concrete ale mișcării?

Pentru sistemul cardio-vascular

–             Întărește inima

–             Îmbunătățește circulația

–             Nutrienții ajung mai repede și ușor la celule

–             Pielea arată mai frumos

–             Crește colesterolul bun și îl diminuează pe cel rău

–             Scade tensiunea arterială

Sistemul digestiv

–             Susține metabolismul

–             Ajută la sănătatea intestinelor

–             Susține flora microbiană

–            

Sistemul endocrin

              -crește sensibilitatea la insulină și ajută corpul să proceseze corect glucoza

Sistemul imunitar

–          Întărește sistemul imunitar

–          Reduce inflamația

Sistemul muscular

–          Crește masa musculară

–          Îmbunătățește rata metabolică

–          Imbunateste funcția motorie

Sistemul nervos

–          Îmbunătățește funcția cognitivă

–          Îmbunătățește timpul de reacție

Sistemul reproducător

–          Îmbunătățește fertilitatea, atâta în cazul femeilor cât și a bărbaților

–          Mărește nivelul de energie de peste zi

–          Crește mobilitatea și forța

–          Crește nivelul de încredere

Sistemul respirator

–          Întărește plămânii și susține bună funcționare a acestora

–          Ajută corpul să folosească oxigen și să elimine dioxid de carbon într-un mod eficient   

Sistemul osos

              -crește densitatea osoasă

              – previne osteoporoză

              -previne riscul accidentărilor

Pe lângă atâtea beneficii fizice, sportul are o serie de beneficii emoționale!

Respectarea unui plan regulat de mișcare reduce riscul apariției depresiei și a stărilor de anxietate. Stressul este manageriat mult mai ușor prin producția de endorfine, acele substanțe care ne ajută să ne simțim bine. Vreau să menționez aici că cei care practică mișcare fizică regulată isi cresc stima de sine și încrederea.

Un alt punct de vedere foarte important este că sportul combate excelent procesul de îmbătrânire. Există un studiu care arată că practicarea regulată a sportului îmbunătățesc vârsta metabolică, cresc imunitatea și masă musculară.

 Pe scurt cei care se mișcă regulat se simt mai tineri!

Dacă și tu vrei să te simți mai bine, lasă mă să îți dau un sfat- mișcă-te mai mult!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *