Câtă vitamina D ai nevoie?

Cata vitamina D ai nevoie sa suplimentezi?

              Este soare afară și este frumos!

              Dar lasă-mă să îți spun un lucru foarte sigur. Iarna vine. Da, iarna vine. Poate că mă crezi un pic ciudată că aduc în vedere acest subiect, însă să știi că un om precaut își face vara sanie și iarnă căruță.

              Chiar dacă nu este un subiect popular în timpul verii, vreau să povestim astăzi despre vitamina D.

              În practica mea nu lucrez și nu recomand liste întregi de suplimente, însă vitamina D pot spune că ocupă topul listei.  

              Majoritatea persoanelor cu care lucrez sunt deficitare în vitamina D, iar aceasta joacă un rol major pentru sănătatea noastră- în special pentru sistemul imunitar și sistemul osos.

Ce este vitamina D?

              Există 2 forme de vitamina D:

D2- Erogocalciferol: Se găsește în ciuperci.

D3- Cholecalciferol: Se găsește în uleiul de peste, în peșții grași, sardine, macrou și în albusul de la ou.

              Din punctul meu de vedere vitamina D3 este mult mai eficientă.

              Pentru că este vara vreau să fii conștient că vitamina D este produsă și în piele, atunci când te expui la soare. În cazul în care produci multă vitamina D ea este depozitată în țesutul adipos și folosită atunci când este nevoie.

               Este important să te expui la soare pe tot parcursul anului, însă acum vara profită și fă-ți depozitele necesare de vitamina D.

Câtă vitamina D produce organismul tău?

              Depinde de foarte mulți factori, precum ora la care te expui la soare, anotimpul, latitudinea și culoarea pielii. În funcție de unde locuiești, nivelul tău de vitamina D poate să scadă foarte mult mai ales în timpul iernii.

              Atenție vara, protecția solară pe care o aplicăm poate să scadă absortia vitaminei D.

              Am spus mai sus că este important să dispunem de această vitamina deorece ajută sistemul osos și imunitar, însă eu cred că fiecare părticică a corpului nostru dorește și are nevoie de vitamina D. Acest lucru îl cred datorită faptului că fiecare celulă a corpului nostru are un receptor pentru vitamina D.

Cum it dai seama dacă ești deficitar în vitamina D?

              Foarte simplu. În zille noastre aproape toate laboratoarele pot prelucra o mostră de sânge și să ai un rezultat imediat. Analiza se numește 25-OH-D și reflectă depozitele de vitamina D din corp.

              Pentru cei care locuiesc în România în special, recomand suplimentarea cu vitamina D.

              În alte țări occidentale măsurarea nivelului de vitamina D face parte din planul național de prevenție.

              Există foarte multă cercetare și nu mai este un secret că această vitamina poate preveni cancerul, probleme la nivelul sistemului osos, scleroză, osteoporoză, psoriazisul și mai mult decât atât susține sănătatea creierului.

Câtă vitamina D să suplimentăm?

              În primul rând, unitatea de măsură este IU (internattional units). În funcție de vârstă se recomandă a se adminitra zilnic între 600 IU și 800 IU.

              Persoanele care locuiesc în zone mai puțin însorite au nevoie de mult mai multă vitamina D atunci când vorbim despre suplimentație.

              Ultimele studii sugerează un aport zilnic mai mare de vitamina D, și anume între 1000-4000 UI.

              Îți recomand să ții cont că valorile de mai sus sunt valorile minime recomandate. Întotdeauna când vrei să îți faci un plan pentru a suplimenta un anumit micronutrient este bine să urmezi sfatul unui specialist.

              Așa îți recomand și în cazul vitaminei D, consultă un specialist pentru că în funcție de vârstă, etnie, latitudinea la care locuiești, vei avea nevoie de o anumită cantitate de vitamina D.

              În funcție de laboroatorul cu care lucrezi ți se poate comunica că un nivel de 20 ng/ml sau 30ng/ml sunt considerată suficiente. Personal prefer să consider normale valori puțin mai mari.

De unde poți lua vitamina D în mod natural?

              În primul rând expune-te la soare, în al doilea rând din alimentație și apoi din multitudinea de suplimente disponibile pe piață.

              Te îndemn să te informezi și tu referitor la aceast subiect și să profiți din plin mai ales acum în lunile de vara.
              La final îți recomand să te expui de câteva ori pe săptămâna la soare cu brațele, picioarele, abdomenul și spatele cel puțin 10 minute între 10 dimineața și ora 15 la amiază, fără protecție solară. Utilizează protecția solară apoi pentru a te feri de efectele nedorite ale soarelui.

Spor la sănătate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.