Combinarea functionala a alimentelor

Combinarea funcțională a alimentelor

Este un alt mod la care ne putem referi atunci când discutăm despre cum asociem alimentele. În practica mea această este metodă de baza care o urmez atunci când lucrez cu clienții pentru a reveni la un stil de viață sănătos, sau atunci când se dorește scădere în greutate și îmbunătățirea florei intestinale!

Dacă în celelelalte două articole depre combinarea corectă a mâncării, pe care le poti citi aici– am vorbit despre modurile ideale de asociere ale alimentelor, și felul cum acestea se susțin reciproc pentru a readuce și a maximiza starea noastră de sănătate, în cazul combinării funcționale o să mă axez pe lucrurile și obiceiurile care trebuiesc evitate.

Atunci când combinăm alimente care se digera în timpi diferiți se produce stres digestiv-  un termen despre care voi tot vorbi. Acest stres digestiv vine la pachet cu balonări, gaze, arsuri, senzația de plin și de oboseală.

Iată câteva combinății de evitat:

PROTEINĂ ȘI AMIDONOASE

Este una din combinățiile care aduce un foarte mare stres digestiv. De exemplu dacă mănânci ciftele cu piure cartofi sau orez, ai putea înlocui lejer orezul sau piureul dovlecei sau conopidă!

PROTEINĂ ȘI FRUCTE ACIDE

              Această combinăție taxează sistemul digestiv și produce indigestii. De evitat să faceți marinade folosind lămâia. O altă opțiune este să te joci cu alte condimente precum oregano, busuioc, paprika, piper. Același principiu îl aplic și în cazul sosurilor pentru carne.

LAPTE+ ORICE ALTCEVA

Laptele se consumă de sine stătător. În cazul în care vrei să faci tot felul de alte combinății, atunci folosește laptele vegetal.

FRUCTELE+ ORICE ALTCEVA

Fructele nu se combină cu nici o alata mâncare deorece am un timp de digestie foarte rapid! În felul acestea ele devin micul dejun perfect!

Hai să vorbim acum și despre combinățiile ideale, atunci când vine vorba de mâncare:

PROTEINĂ + LEGUME NON AMIDONOASE

Din punctul meu de vedere această combinăție este excelență deorece îmi oferă sățietate și nu produse stres digestiv. Fie că alegi să mănânci așa la prânz sau la cină, este absolut minunat.

Alegerile sunt variate- poți opta pentru un pui gătit  în legume, sau o friptură cu mazăre verde sau pește cu broccoli.

FRUCTE+ FRUCTE

Chiar dacă exista și aici o teorie a combinării fructelor, vreau să te simți în siguranță și să știi că poți consumă 2-3 tipuri de fructe la o masă. Singură restricție pe care o subliniez este să eviți să combini pepenii cu alte fructe. Pepenele se mănâncă de sine stătător!

NUCI + LEGUME NON AMIDONOASE

Nucile le consider sursă mare de grăsime, pentru asta am grijă cu cine le asociez. Mă simt foarte confortabilă să le consum în salate sau în diverse supe crema.

LEGUME AMIDONOASE + LEGUME NON AMIDONOASE

Boabele, cartofii, cerealelel sunt alimente pline de amidon de aceea le asociem cu legume fără amidon. Spre exemplu: linte cu spanac sau conopidă, cartof dulce cu salată de frunze, orez cu sparanghel.

Atunci când vrei să înveți mai mult depre combinarea alimentelor, contează foarte mult și momentul din zi când le consumi. Este excelent să consumi manacare “ușoară” în prima parte a zilei, precum fructe și mâncare mai “grea” precum proteină, undeva după miljocul zilei.

Toate aceste combinății sunt de prisos dacă nu mestecam mâncarea foarte bine, dacă nu ne hidratăm suficient, nu facem exerciții fizice regulate sau avem un somn de proastă calitate!

Spor la sănătate!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *