Cum ne aprovizionăm frigiderul?

Disciplina este nevoie să fie prezentă în toate ariile vieții noastre! Sunt promotorul disciplinei pe toate planurile! Atunci când însoțesc oamenii în călătoria lor spre a își atinge obiectivele, întotdeauna  mă asigur că aceștia devin mai disciplinăți.

Hai să vorbim un pic despre disciplină alimentară!

Atunci când vrei să ai grijă de alimentația ta, este necesar să prioritizezi acest lucru și să aloci timp oraganizarii și pregătirii meselor. Este esențial ca frigiderul tău să fie aprovizionat în mod corespunzător! Pentru a nu da buzna în mâncăruri păcătoase, atunci asigura-te că ai în permanență în frigider lucruri din care poți găti o masă sănătoasă!

Hai să vedem ce nu ar trebui să lipsească din frigiderul tău:

1.       Proteină– indiferent de care proteină vorbim, animală sau vegetală, aceasta trebuie să fie pe rafturile frigiderului!

–          Ouăle: se gătesc extrem de rapid și sunt o sursă bogată de proteină. (aproximativ 6 grame). De asemenea sunt bogate în aminoacizi și antioxidanți care susțin sănătatea. Sunt mereu ușor de combinat și pot fi gătite sub diverse forme!

–          Tofu este proteină vegetală care nu îmi lipsește niciodată din casă! Nu ai chef să gătești? Îți poți tăia 200 grame de tofu cu 1 roșie mare și un ardei și uite că ai mâncat ceva bun, rapid și sățios! Acest aliment poate fi integrat în dieta ta sub toate formele- îl poți consumă ca atare, îl poți folosi la supe, la tocănițe sau chiar și la desert. Atunci când vrei să adaugi valoare proteică unui smoothie nu uită să adaugi puțin tofu!

2.       Un muștar de calitate! Mă ajută să dau aromă diverselor preparate! Sunt foarte atentă atunci când cumpăr muștarul, să fie organic și să nu conțină zahăr plus o lista interminabilă de chimicale! Îmi place să îl folosesc câte un pic în dressingurile salatelor pentru că am impresia că le “stabilizează” și le oferă o aromă deosebită! Să faci un dressing foarte delicios amestecă energic o lingură de muștar, o lingură ulei măsline, o linguriță de oțet, puțină sare și puțin piper! Poți lua în calcul muștarul atunci când vrei să marinezi ceva sau vrei să faci un sos interesant!

3.       Pastă de tahini– de regulă știm să o folosim doar la hummus, dar ea are o întrebuințare mult mai largă! Este foarte versatilă și are o aromă unică! Atenție cum o folosești, ea este bogată în calorii dar, o linguriță de pastă de susan vine cu 3 grame de proteină vegetală și 2 grame de fibre plus conține grăsimi nesaturate care susțin sănătatea inimii!

–          Se poate folosi la supe!

–          Se poate folosi în dressingurile pentru salată!

–          Poate fi pusă ca topping peste grătarul din pește sau pui.

4.       Sosul de soia– condimentul meu preferat! Când sunt în până de idei la aromatizarea mâncării reprezintă cea mai rapidă și bună soluție! Îl ador și nu îmi lipsește din frigider! Este deosebit când îl folosești la legume dar și atunci când marinezi tofu sau peste! Atenție la conținutul mare de sare! Îți recomand să îl folosești cu moderație, iar atunci când gătești cu sos de soia, nu mai folosi sare!

5.       Iaurt grecesc– chiar dacă nu sunt un mare fan al produselor lactate, iaurtul nu îmi lipsește din frigider! În ultima vreme am înlocuit cu brio smântâna cu iaurtul și este un mare progres! Conține multe probiotice, care susțin flora intestinală și are mult mai puțină grăsime decât smântâna!

6.       Lapte vegetal– știu că e simplu de făcut, dar când ești pe grabă este bine să ai o cutie două de un lapte vegetal de calitate în frigider! Atenție la lista de ingrediente și îți recomand să alegi un lapte din nuci: migdale, caju, alune, etc.

7.       Fructe și legume proaspete– nu lipsesc din frigider merele, broccoli și conopida, lămâile și … frunzele verzi! Astea sunt un “must have”.

          Merele pot fi o gustare sănătoasă, slab calorică și plină de micronutrienti! Îți recoamand să le consumi cu coajă. Datorită tuturor beneficiilor cu care vin la pachet, atunci când consumi un măr pe zi ( atenție am zis un măr, nu cinci) îți scade în organism inflamatia și tranzitul intestinal este îmbunătățit!

          Broccoli și conopida îmi place să fie în frigider deorece se păstrează bine și în plus îmi oferă o varianta rapidă de masă! Fie că le prepar la aburi, la tigaie sau în salate, condimentate după gustul meu reprezintă o masă delicioasă, mai ales când adaug o proteină de calitate- fie ea vegetariană sau animală! În plus aceste legume sunt benefice pentru sănătate datorită conținutului de antioxidanți și fitonutrienti!

          Frunzele verzi– care din punctul meu de vedere acompaniază fiecare masă sunt esențiale! Poți să le prepari în diverse salate, să le sotezi sau să le adaugi diferitelor supe!

–          Lămâile sunt nelipsite deorece acompaniază cu succes apa consumată dimineață pe stomacul gol. Nu concep o dimineață să începă fără apă cu lamâie! De asemenea când vreau să reduc consumul de sare, folosesc în schimb lămâia. Dacă aceasta este bio poți folosi și coajă în diverse preparate sau dressinguri pentru salată!

În concluzie îți pot spune că un frigider aprovizionat îți oferă foarte mult confort atunci când vine vorba de organizarea meselor! De aceea te sfătuiesc să nu stai cu frigiderul gol! Dacă ai în permanență produsele enumerate mai sus sunt sigură că nu vei rămâne în pană de idei!

Spor la sănătate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.