Cum să evităm mâncarea procesată?

Cum putem consumă cât mai puțînă mâncare procesată?

Ce însemană mâncare procesată?

Este mâncarea care a fost conservată, ambalată în conserve, gătită, congelată, pasteurizată sau ambalată sub alte forme.

Chiar dacă consumi multe legume la conservă sau congelate vreau să te asigur că acestea fac parte dintr-un stil de viață alimentar sănătos. Ai doar grijă la conținutul mare de sare al conservelor, sau câteodată acestea ascund cantități uriașe de zahăr sau alți conservanți care îți pot periclita sănătatea.

Atunci când stai deoparte de mâncărurile procesate vei observa o îmbunătățire a sănătății și a calității vieții. Nu uita- nu contează anii din viață ci mai mult viața din anii tăi.

Cum procedăm efectiv?

Primul lucru atunci când lucrez cu o persoană este să îl fac conștient de cantitatea de mâncare procesată și ne străduim să micșorăm cât mai mult acest procent.

Ce strategii putem avea?

  • Să ai tot timpul gustări sănătoase la îndemână. Știu că în ziua de azi este un lux să ai timp să îți pregăteșți mâncarea și de multe ori mâncăm foarte prost datorită lipsei de timp. Așa că dacă ai cămara aprovizionată cu gustări sănătoase te asiguri că nu consumi porcării atunci când îți este foarte foame. Aceste gustări sănătoase pot fi: fructe, nuci, edamame, legume cu hummus. Alete gustări pe care le poți prepara în avans și să ai pe ce pune mâna sunt ouăle fierte, chipsuri din țelină sau kale, rulouri cu carne din curcan.
  • Înlocuiește cerealele procesate cu cereale integrale. Consumă paste integrale, orez integral, pâine și lipii din făinuri integrale
  • Gătește tu aceste mâncăruri, procesează-le în bucătăria ta! Poți face chiupsuri din legume, din fructe, poți face chiar și popcorn. Îmi place foarte mult să prepar în casă și batoanele proteice sau granola. Merită investiția de timp deorece le găteșți o dată și le poți avea pentru mai mult timp.  De multe ori în loc să comanzi ceva poți să îți găteșți tu rapid. Pe lângă faptul că iti garantez că va fi mult mai ieftin, poți controla lista ingredientelor, astfel încât o să ai materie prima de calitate.
  • Hidratează-te. Atenție cu ce! Băuturile dulci, cele acidulate, ceaiurile și sucurile din comerț vin la pachet cu un conținut mare de zahăr, un număr mare de calorii și nutrienți foarte puțini.  În cazul în care acestea fac parte din alimentația ta, propune-ți să le înlocuieșți treptat cu apă sau ceaiuri. Dacă crezi că băuturile acidulate procesate nu pot fi înlocuite cu nimic, îți propun să încerci cu apă minerală! Această apă minerală o poți infuza cu fructe sau ierburi, să îi dai un plus de favoare!
  • Gătește acasă, o dată, pentru o perioada mai mare! Știu că unii din voi îmi spuneți, da dar vreau să am mâncare proaspătă! Așa am fost și eu, și datorită faptului că intri în viteza cu care se întâmplă viața, de multe ori mă trezeam că din lipsa de timp mâncăm toate prostiile. De aceea susțin cu tărie să pregătim mâncare în avans, să  o avem frumos organizată în frigider și congelator. E mai sigur așa!
  • Regulă mea de baza pe care mă străduiesc să o implementez cu fiecare persoană cu care lucrez este…să mananace mai multe legume. Este poate ca un fel de motto al meu. Când îmi pun ceva în farfurie, o voce ascunsă îmi spune….mănâncă și mai multe legume!  Ei bine …dar cum? Foarte simplu! Tura viitoare când îți faci omletă, taie niște țelină cubulețe în ea sau niște ciuperci sau poate o mâna de spanac. Insistența mea pentru un consum crescut de legume este că acestea sunt bogate în fibre, astfel încât ne oferă sățietate, ne țin departe de anumite pofte pe care riscăm să nu le mai putem stăpâni.
  • Fă cumpărături inteligente. De la cumpărături pleacă totul. În cazul în care nu cumperi mâncare procesata, nici nu o vei avea acasă să o consumi! Așa că hai să avem un plan! Dată viitoare când mergi la cumpărături, umple coșul cu legume, fructe, cereale integrale, carne de calitate! Să-ți mai dezvălui un secret….al marilor magazine! De regulă mâncarea super procesată stă pe insulele din miljocul magazinului, iar dacă cumperi de pe rafturile așezate pe perimetrul acestuia, cu siguranță cumpărăturile tale vor fi mai sănătoase! Un alt aspect important este să nu uiți să citeșți eticheta produselor! Stai depoparte de produsele care conțin zahăr, grăsimi trans sau foarte multă sare!

Spor la sănătate!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *