Cum te sabotezi singură când vrei să slăbești?

Sunt prajiturile de casa un real pericol pentru silueta ta?

Despe micile plăceri…

Astăzi, o să vorbim despre un subiect delicat: prăjiturile de casă.

Poate că ți se întâmplă adesea să te confrunți cu tentația de a savura o prăjitură delicioasă, dar știi bine că acestea pot împiedica progresului tău în procesul de slăbire și optimizare a sănătății.

În acest articol, explorăm împreună motivele pentru care prăjiturile de casă nu sunt cea mai bună opțiune când vrei să slăbești.

Mi-a spus o clientă: „Eu nu mănânc dulciuri din comerț. Atât eu, cât și copiii mei consumăm doar prăjituri făcute în casă… ”

Și stăm și ne întrebăm de ce avem grăsime abdominală?

De ce colăcelul acela de pe burtă nu vrea să plece?

De ce copiii noștri sunt grăsuți, plictisiți sau fără focus, fără răbdare?
Oare să fie „prăjiturelele” de vină?

Poate… chiar dacă mâncăm doar prăjituri de casă, și mai nou este și obiceiul acesta să comandăm aceste prăjituri la diverse gospodine.

Practic, anulăm la zero efortul de a le face.

Îmi pare rău să o spun, însă dulciurile făcute în casă NU sunt deloc sănătoase.

Ele sunt făcute tot din făină, zahăr și ulei, bine hai să zic „unt din ala bun”. Amestecul acesta, fie el de casă sau de cumpărat, este o bombă pentru organismul uman.

Anumite persoane îmi spun: „Corina, eu nu folosesc făină de grâu la prăjituri, eu folosesc doar făină de cocos sau de migdale”. Wow. Mai multe calorii… făina de cocos, migdale are foarte multe calorii, deoarece aceste făinuri sunt surse de grăsime.

Poate pentru mulți dintre voi, făina, uleiul sau zahărul sunt sănătoase în aceste prăjituri de casă, plus că nu au și alte chimicale ca și prăjiturile din comerț și uite așa s-a născut o scuză de ce aș putea consuma la liber prăjiturile de casă… care, fie vorba între noi, vin cu calorii multe DAR „sănătoase”.

Și să nu uit să menționez despre dulciurile raw vegane sau prăjiturile keto. Într-adevăr, din ingrediente sănătoase, dar adevărate bombe calorice. Să fim cinstiți, cine se oprește la doar o bucățică mică? Da, așa este, dacă le consumăm cu moderație, sunt excelente… dar la foarte multe persoane, moderația iese din calcul.

Asta pentru cei care îmi spun că nu o să se întâmple nimic dacă vor mânca o bucătică de prajitură.

Așa este, DAR cine se opreste doar la o bucațică… ani de zile m-am chinuit să mă opresc la o bucățică, însă fără succes.

Problema este că linia între sănătos și fit este atât de subțire… și, la urma urmei, să îmi spună mie cineva dacă există persoană sănătoasă cu grăsime abdominală.

Așa că, ca și concluzie, să mă asigur că ai înțeles de ce prăjiturile, fie ele și de casă, nu sunt bune pentru tine, în cazul în care ai grăsime abdominală și câteva kilograme în plus.

De ce?

  1. Au multe calorii – astea vin de la amestecul de zahăr, unt și făină.
  2. Au mult zahăr care, de regulă, ne crește glicemia și automat ne crește pofta la și mai mult dulce sau pur și simplu ai tot felul de pofte.
  3. Conțin multe grăsimi saturate care vin din untul sau uleiul folosit. Aceste grăsimi saturate nu te vor ajuta să cobori nivelul colesterolului.
  4. Nu au niciun nutrient esențial – sunt calorii goale. Nu am văzut nicio prăjitură de casă bogată în proteine sau vitamine/minerale. Concret, nu au niciun beneficiu nutrițional.
  5. Îți crește pofta de mâncare.

Există desert sănătos? Da, există.

De obicei, deserturile sănătoase sunt delicioase, simple și rapide – așa cum ar trebui să fie mâncarea noastră.

Consumă cu încredere fructe. Fructele sunt desertul perfect.

De asemenea, îți poți face tot felul de budinci pe bază de iaurturi, fructe, puțin ovăz, hrișcă sau, pentru cunoscători, pudre proteice.

În cazul în care îți dorești cu orice preț gustul dulce, îți recomand să încerci în cantități limitate îndulcitori precum stevia. Personal, apelez foarte rar la acești îndulcitori, însă acesta este un alt subiect.

Oricum, dacă ocazional consumi un desert, este bine să fie de casă, sau nu. Atâta timp cât este o ocazie, nu te va defini. Te definește cu adevărat ceea ce faci zi de zi.

Dacă vrei să ai acces la mai multe rețete sănătoase și la „dulciuri” care să le consumi fără sentimente de vinovășie sau rușine fă CLICK AICI si inspiră-te din ebookul meu de rețete SIMPLU ȘI DELICIOS.

Disclaimer: Acest articol are scop informativ și nu înlocuiește sfatul unui specialist în domeniul sănătății. Pentru informații specifice despre dietă și nutriție, consultați întotdeauna un profesionist în domeniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *