Dietele tradiționaliste

Auzim în fiecare zi despre o dietă anume, fie ea miraculoasă sau nu!

Avem un prieten sau o prietenă care ne povestește cu interes despre ce minunată este dieta care o urmează și ce rezultate frumoase are!

Dieta este cuvântul care ne sperie câteodată!

Știați că există un studiu care atestă beneficiile dietei tradiționaliste, iar acest studiu îi aparține lui Weston A. Price, undeva la sfârșitul anilor 1930.

Ce îmi place la acest studiu?

Este faptul că mi-a confirmat încă o dată intuiția că un stil de viață variat, echilibrat este cel mai sustenabil și mai “hrănitor”, aș putea adaugă pe toate planurile!

Cine a fost  Price?

Price a fost un dentist care a călătorit în cele mai îndepărtate colțuri ale lumii pentru a explora sănătatea unor culturi, inclusiv Australia, Africa și America de Sud. Fiecare cultură studiată de el urmă diete ușor diferite, dar toți erau sănătoși, nu aveau carii, boli cronice sau alte boli întâlnite în lumea occidentală! Price a anticipat că dietele moderne sunt bogate în alimente procesate, zahăr, aditivi, uleiuri, toate acestea făcându-se vinovate de nivelul ridicat al bolilor cronice din perioada să!

Astfel în urmă cercetărilor a ajuns la concluzia că dietă modernă- plină de alimente procesate- este cauza deficiențelor și dezechilibrelor care conduceau mai departe la apariția bolilor!       

Dietele tradiționaliste sunt de obicei bogate în surse de grăsime (carne, uleiuri, ouă, peste gras, lactate). Deasemena în aceste diete se regăseau cerealele integrale, fructe, legume, leguminoase, nuci și semințe. Cercetările acestui doctor sunt câteodată aspru criticate, pentru că nu sunt științifice, dar el a contribuit cu siguranță la conștientizarea faptului că sănătatea omului modern este într-un declin continuu, în momentul când aceștia abandonează dietă tradițională în favoarea unei diete moderne.   

Ce se întâmplă astăzi?

Ușor, ușor putem observă revenirea dietelor tradiționaliste. 

O mare parte a populației este conștientă și se străduiește să evite alimentele procesate! În final nici nu contează cât de tradiționalisti sunteți, contează faptul că un consum de alimente naturale, integrale va va îmbunătăți considerabil starea de bine!

Iată mai jos principiile de baza ale acestei stil de a mânca:

·       Fără ingrediente sau alimente procesate – se exclude făină albă, conservele, laptele pasteurizat sau cu conținut scăzut de grăsimi, uleiurile rafinate sau hidrogenate, pudrele proteice sau vitaminele sintetice, nu se folosesc aditivi sau coloranți artificiali)

·       Proteină animală din surse sigure precum- ouăle, lactatele, reptile, insecte, mamifere terestre și marine, păsări terestre și acvatice, pești, crustacee.

·       Consum mărit de minerale și apă-  vitamine liposolubile, vitamine solubile în apă (vitamina B și vitamina C).

·       Focus pe consumul de bacterii benefice și enzime alimentare, pe care le procuram din produse lactate și carne, legume fermentate, condimente, fructe.

·       Proteină vegetală din surse excelente precum semințele, leguminoasele, nucile sau boabele hidratate și încolțite!·       În toate culturile alimentele se gătesc, dar există și o bună parte de alimente care se consumă crude!

·       Sarea este prezența în alimentație! 

Aceste rânduri le-am scris în urmă informațiilor furnizate de Dr. Price, însă puteți să găsiți mult mai multe informații în acest sens. Concluzia mea este că pentru a ne bucură de o viață lungă și fericită e necesar să ne întoarcem la simplitate, să trăim cât mai natural posibil. Pentru starea noastă de bine este important să prioritizam somnul, să facem mișcare și să stăm în lumina naturală cât de mult pe parcursul unei zile!Și nu uitați, atunci când gândești pozitiv toate lucrurile se aliniaza!

Spor la sănătate!                                                                                                          

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *