Spirulina

Spirulina  este o algă, mai degrabă o micro- algă de culoare verde-albastră, care trăiește în lacurile sărate din climatul subtropical sau în oceane.

Este un supliment alimentar extrem de folosit atât în rândul adulților, cât și în rândul copiilor!

Are nenumărate beneficii, fiind bogată în proteine vegetale, vitamine, săruri minerale.

Ce face spirulina?

–          asigura funcționarea normală a ficatului, eliminând din organism substanțele hepatotoxice

–          scade nivelul trigliceridelor și a colesterolului rău din organism, în cazul în care se consumă constant minim 1 gram de spirulină pe zi

–          întărește imunitatea prin creșterea capacitățîi de autoapărare a organismului

–          îmbunătățește digestia, susține flora intestinală

–          menține stabil nivelul zahărului în sânge

–          stimulează lactația

–          protejează organismul în perioadele de stres, care provoacă un nivel înalt de inflamație în organism, astfel spirulina își exercită rolul sau antiinflamator.

–          controlează senzația de foame și crește nivelul energiei

–          susține vitalitatea organismului

Atunci când ai o perioada aglomerată sau când dorești să faci antrenamente fizice intense este bine să consumi spirulină deorece îți va crește anduranță în timpul acestora.

În cazul curelor de detoxifiere prezența spirulinei este obligatorie deorece ajută în acest proces.

Stare de bine?

Spirulina te ajută să îți îmbunătățești dispoziția! Știu că poate sună un pic ciudat pentru unii, dar fiind o sursă de triptofan, un aminoacid care susține producția de serotonină în creier, aceasta contribuie la sănătatea noastră mintală. Cei care se confruntă cu stări de depresie și anxietate au de regulă un nivel scăzut al serotoninei și de aceea este recomandată suplimentarea cu spirulină!

Cum se administrează spirulina?

În primul rând spirulina se regăsește sub formă de capsule, granule sau pudră.

Este indicat să luați spirulină dimineață sau în prima parte a zilei, iar timp de 30 minute după administrare să se evite consumul de alcool sau cafea, deorece se pot distruge o parte din enzimele și nutrienții spirulinei. Pentru absorția nutrienților, în timpul curelor cu spirulină e indicat să consumi mult mai multă apă.

Cura cu spirulină se face la recomandarea unui medic fitoterapeut. Curele nu ar trebui să fie mai lungi de 3 luni cu pauză de 2 săptămâni între ele.

În cazul în care îți dorești să folosești spirulină sub formă de pudră, poți să o consumi ca atare, o linguriță într-un pahar de apă, dar nu mai caldă de 40 grade!  Mai prietenos la gust ar fi să o adaugi în smoothie-ul de dimineață, sau poți adaugă puțină spirulină în deserturile tale preferate! Chiar îți sugerez să o folosești  ca și un colorant alimentar!

Ce gust are spirulina?

Cu siguranță nu e cel mai plăcut gust din lume! Tocmai din cauza gustului foarte multe persoane renunta la consumul de spirulină. Știi că gusturile se educa, și de aceea e important să cunoști beneficiile spirulinei, să îți găsești motivația pentru care îți dorești să consumi spirulină, apoi cu siguranță  vei ajunge să te obișnuiești și cu gustul. Chiar dacă pudrele de spirulină sunt mai căutate, personal folosesc capsule tocmai din acest considerent. În cazul în care am doar pudră caut să o adaug în smoothiuri ușor acrișoare, care pot să îi acopere gustul.

Ce conține spirulina?

–          Proteine

–          Lipide

–          Glucide

–          Vitaminele A, B1, B2, B3, B6, D, E, K, acid pantotenic, acid folic

–          Minerale: mangan, cupru, fier, zinc, seleniu, fosfor, calciu

–          Acizi grași esențiali- Omega 3 și Omega 6

–          Antioxidanți- clorofilă-

–          Toți cei 8 aminoacizi esențiali pentru organism- izoleucina, leucină, lizina, metionină, fenilalanina, treonina, trptofanul, valină)

Pentru ce afecțiuni se recomandă cură cu spirulină?

Așa cum am menționat și mai sus, spirulina are o sumedenie de beneficii pentru întreg organismul, de aceea este recomandată în mai multe afecțiuni ale stomacului, ficatului, colonului, inimii și a sistemului nervos! Datorită nivelului ridicat de antioxidanți este un supliment alimentar extrem de eficient în procesul de anti-îmbătrânire și de detoxifiere. Există cercetare în domeniu că administrarea spirulinei poate îmbunătăți vederea, combate anemia și lupta împotriva celulelor canceroase.

            Dacă ai citit până la capăt aceste rânduri, cu siguranță poți să integrezi spirulina pe lista ta de suplimente! 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *