ZONELE ALBASTRE

Ai auzit de ZONELE ALBASTRE– “The Blue Zones” ?

Sunt zonele cu cea mai longevivă populație, zone intens studiate iar stilul de viață a oamenilor de aici este un exemplu pentru întreagă planetă!

          Există cinci zone albastre, unde oamenii se deosebesc  prin viață deosebit de lungă. Aceste zone sunt: Sardinia (Italia), Nicoya (Costă Rică), Okinawa (Japonia), Loma Linda (California) și insula Ikaria (Grecia).

Vreau astăzi să îți spun care sunt cele 4 condimente anti-inflamatorii pe care le consumă zilnic cei mai longevivi oameni!

1.       Turmeric

Este un condiment delicios consumat zilnic de locuitorii zonelor albastre, dar mai ales cei din Okinawa, Japonia.  Îl gășiți cel mai ușor sub formă de pudra galbenă strălucitoare, rădăcina proaspătă sau uscată și extract lichid, tinctura sau capsule! În cazul în care nu te împaci nici cum cu gustul turmericului îți recomand să îl administrezi în capsule! Integrează-l în dietă ta zilnică!

Poate îți vine în minte să mă întrebi cum îl poți consumă zilnic? Foarte simplu…Îți poți începe dimineață cu un pahar de apă și o linguriță rasă de turmeric, sau îl poți adaugă în shake-ul de dimineață, sau în preparatele culinare de peste zi! Îl adaug puțin în ciorbe, ghivece de legume, paste, orez…practic poți să te joci cât de mult îți dorești!

Turmericul este  subiectul multor studii pentru efectele sale antiinflamatorii precum și a altor beneficii majore pe care le are! Îmbunătățește sănătatea inimii, lupta împotriva radicalilor liberi, stimulează sistemul imunitar, susține funcția renală, are propietati anticancerigene și te ajută să pierzi kilogramele nedorite!

2.       Piperul Negru

Foarte apreciat pentru efectele antioxidante, antibacteriene și antiinflamatorii.  Este cel mai comercializat condiment din întreagă lume, iar boabele de piper provin de la o plantă asemănătoare cu vită de vie! Are multe întrebuințări și în industria cosmetică!

Ingredientul activ, piperina, îmbunătățește funcțiile creierului. În felul acesta piperul este un adevărat tratament anti-aging pentru creier!

Cel mai simplu folosiți puțin piper atunci când preparati diverse mâncăruri gătite- supe, ciorbe, tocăniță, paște sau chiar și în salate!

3.       Ghimbirul

De departe ghimbirul susține longevitatea, mai ales datorită principiilor nutritive active- gingeroli și shagaoli, cu efect puternic antioxidant care reduce semnificativ efectele nedorite ale radicalilor liberi din corp. Acest lucru este foarte important deorece radicalii liberi creează daune majore în corpul uman, astfel încât crește nivelul stresului oxidativ, care pot duce la obezitate și alte efecte nedorite.

La fel că și turmericul, ghimbirul îl găsești sub diverse forme, dar te încurajez să folosesti rădăcina proaspătă. O poți folosi la ceaiuri sau atunci când gătești.

4.       Usturoiul

Este folosit foarte des în mâncarea celor din Zonele Albastre și este corelat direct cu speranța de viață mare a locuitorilor de aici! Usturoiul este un antinflamator natural și există cercetare care atestă că poate îmbunătăți funcția sistemului imunitar! De asemenea consumul de usturoi reduce colesterorul și tensiunea arterială crescută.

Poate că te ferești să îl consumi datorită mirosului neplăcut, însă  beneficiile pe care le aduce nu ar trebui să te țină departe de el! Cel mai indicat este să îl consumi crud în timpul meselor, fiind cel mai bine absorbit în sânge!

Ultimele cercetări arată că usturoiul este o plantă cu puternice propietati antimicrobiene și antivirale. S-a dovedit că alicina (substanță obținută atunci când tai sau zdrobești usturoiul), este mai eficientă decât penicilină în suprimarea anumitor tipuri de viruși.

Sper că te-am convins să-ți condimentezi cât mai distractiv viața!

Spor la sănătate!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *